Hvordan reklamerer jeg?

Du har 2 års reklamasjonstid, og det er viktig at du tar kontakt med oss så raskt du oppdager mangelen. 

Hvis du mottar varen skadet/defekt, så kan du registrere retur digitalt og opplyse i kommentarfeltet om mangel/defekt når du mottok pakken. Legg gjerne også ved bilder. Da vil vi behandle denne saken uten at du behøver å fylle ut reklamasjonsskjema.

1. Kontakt kundeservice med informasjon om mangelen. Legg gjerne også ved bilder. Dersom du bruker kontaktskjemaet vårt, kan du ettersende dette. Kundeservice vil sende deg vårt reklamasjonsskjema som du trenger senere i prosessen.

2. Alle reklamasjoner må registreres digitalt på villoid.no/retur. Varer mottatt med eventuelle mangel eller skader må meldes i fra om innenfor to uker fra varen er mottatt. På selve innmeldingssiden skrives ditt ordrenummer inn (NB! uten # eller O). Ditt ordrenummer er på seks siffer, og står i ordrebekreftelsen du har mottatt på epost.

Du må bruke samme e-postadresse til å registrere din retur, som da du bestilte.
I neste steg ser du produktene i din ordre, her velger du hvilke produkter som sendes i retur eller reklamasjon, og velger årsaken som passer best.

3. Når din reklamasjon er ferdig registrert, vil du motta en e-post fra oss som bekrefter at din retur er meldt inn. Obs! Denne e-posten kan dessverre havne i din søppelpost / spam folder. Om du ikke mottar e-posten umiddelbart etter registrering bør du derfor sjekke om den har havnet der før du tar kontakt med kundeservice.

4. Fyll inn reklamasjonsskjemaet du har fått av oss og legg det inn i pakken som sendes tilbake til oss. Ved reklamasjon må vi gjøre en vurdering av feilen, og i noen tilfeller sende reklamasjonen videre til vurdering hos leverandøren. Vi streber etter å behandle din reklamasjon innen kort tid.

5. Når du har meldt reklamasjonen digitalt må du sende den tilbake til oss: Returen din vil bli sendt med Helthjem eller Bring.

Retur hjemmefra med Helthjem:
Du vil selv kunne velge tidspunkt hvor budet skal hente pakken hjemme hos deg. En kode du mottar må skrives tydelig på pakken, og deretter legger du ut pakken i din postkasse eller dørmatte. Budet henter den og vipps så er den på vei til oss.

Retur med Bring via Postkontor:
Her vil du motta en QR-kode på epost. Vis denne QR-koden på et av Postens innleveringssteder, så skanner de den rett fra din telefon og sender pakken til oss. Du trenger ikke skrive ut returetiketten selv. Merk at hver-QR kode er unik og kan kun benyttes 1 gang: Hvis du skal returnere flere pakker fra samme ordre, ta kontakt med kundeservice.

Vi gjør oppmerksom på at vår returordning må benyttes for at din pakke er forsikret av oss ved et eventuelt tap. Om pakken sendes i egen regi står vi ikke ansvarlige om pakken ikke kommer frem til oss. Husk å ta vare på kvitteringen for innlevert retur.

Published November 15, 2024

Fant du ikke svar på det du lurer på? La oss hjelpe deg!
Vi i Villoid står klare til å ta fatt i hva enn du måtte lure på. Vi vil alltid prioritere å svare raskt, og senest innen to virkedager.

Pssst! Vi opplever stor pågang om dagen. Vår chatbot Villoid-Vera er klar til å hjelpe deg med en gang!

Send oss en epost

Dette nettstedet er beskyttet av hCaptcha, og hCaptchas personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.