Kontakt oss
Trenger du hjelp? Våre fantastiske medarbeidere på Kundeservice står klare til å ta fatt i hva enn du måtte lure på. Sporing på levering, returer, refusjoner, kampanjer, produkter og merker, eller om det er noe helt annet: ta kontakt så hjelper vi deg så raskt vi kan!
Lurer du på noe rundt levering eller retur?
LEVERINGSINFORMASJON
VILLOID tilbyr flere fraktalternativer fra norske solide aktører. Vi ønsker å tilby markedets beste løsninger, og du kan dermed bestille med følgende:
PorterBuddy:
PorterBuddy tilbyr samme-dags levering i Oslo og omegn, og leverer dagen etter i Stavanger, Oslo og Trondheim. Bestill alle hverdager før klokken 11.00 for å få din VILLOID-pakke levert direkte på døren!
HeltHjem:
Med HeltHjem blir din pakke sendt normalt innen 24 timer etter bestilling, alle virkedager. Pakken vil bli levert på din dørmatte / postkasse. Spesielt dyre varer og varer som ikke er egnet til å levere på døren vil bli levert til nærmeste butikk.
Når din ordre er pakket og sendt vil du motta en sendingsbekreftelse. Der vil det også ligge en sporingslink slik at du kan spore pakken på sin reise til deg.
Normal leveringstid med HeltHjem er ca. 1 - 4 virkedager etter at pakken har forlatt vårt lager, noe avhengig av bostedsadresse.
Hos VILLOID er det fri frakt i Norge på alle ordre over 999 kr. For ordre under 999,- vil det tillegges et frakttillegg på 69,- ved utsjekk.
Om du trenger å kontakte en av våre transportører, finner du kontaktinformasjon her:
PorterBuddy: e-post til support@porterbuddy.com
HeltHjem: https://helthjem.no/kontakt-oss
Om det har oppstått problemer under leveranse anbefaler vi deg å kontakte transportør direkte for å sikre hurtigere saksgang.
RETUR AV VARER
Hos VILLOID.no har du 60 dagers bytterett, og 14 dagers åpent kjøp.
Fristene gjelder fra datoen du mottok din pakke, til dagen du registrerer din retur.
Returnerer du pakken innen 14 dager etter mottaksdato vil du få pengene igjen for kjøpet, om du returnerer etter 14 dager og senest 60 dager etter mottaksdato, vil du få en tilgodelapp som kan brukes i vår nettbutikk.
Returvilkår:
Vi tar kun imot produkter som er i ny tilstand, det vil si at produktet må fremstå som nytt. Lukt, flekker, slitasje og andre mangler som gjør at produktet ikke lenger er å anse som nytt, vil medføre at vi ikke kan godkjenne returen.
Alle originale merkelapper må være intakte og være festet slik du mottok produktet.
Produkter sendt i original eske må returneres med esken. Det skal ikke skrives eller teipes direkte på esken. Alle produkter (og esker) skal pakkes forsvarlig inn i egnet emballasje, slik at plagg og eske er beskyttet under transporten tilbake til oss.
Undertøy, strømpebukser, badetøy og øredobber kan kun returneres om forseglingen ikke har vært brutt. Munnbind kan ikke returneres av hygieniske årsaker.
Har du sendt et produkt i retur som vi dessverre ikke kan godkjenne, vil produktet bli returnert til deg. Vi godkjenner kun returer som returneres i tråd med våre returvilkår.
Returkostnad:
Returnerer du et produkt til oss trekkes kun kostnader tilknyttet frakten. Summen på 69,- kr blir trukket fra totalsummen som refunderes når din retur er ferdig prosessert.
Det er kun returnerte produkter som blir refundert. Dersom du betalte frakt da du bestilte blir ikke dette beløpet refundert.
Det er kostnadsfritt å bytte størrelse hos oss. Bytter du størrelse vil du altså slippe å bli trukket 69,- i frakt når du returnerer.
Om du beholder minimum ett produkt fra din ordre, vil din retur være kostnadsfri.
Purre- og forsinkelsesgebyr utstedt av Klarna grunnet manglende innbetaling må dekkes av kunde. VILLOID står ikke ansvarlig for åpne fakturaer, og vi anbefaler deg å pause din faktura om et produkt skal returneres.
Hvordan returnere:
Alle returer må registreres digitalt på villoid.no/retur. På selve innmeldingssiden skrives ditt ordrenummer inn (NB! uten # eller O). Ditt ordrenummer er på seks siffer, og står i ordrebekreftelsen du har mottatt på epost.
Du må bruke samme e-postadresse til å registrere din retur, som da du bestilte.
I neste steg ser du produktene i din ordre, her velger du hvilke produkter som sendes i retur, og velger årsaken som passer best.
Når din retur er ferdig registrert, vil du motta en e-post fra oss som bekrefter at din retur er meldt inn. Obs! Denne e-posten kan dessverre havne i din søppelpost / spam folder. Om du ikke mottar e-posten umiddelbart etter registrering bør du derfor sjekke om den har havnet der før du tar kontakt med kundeservice.
Når du har meldt returen digitalt vil du motta returkoden i epost-bekreftelsen. Vis denne QR-koden på et av Postens innleveringssteder, så skanner de den rett fra din telefon og sender pakken til oss. Du trenger ikke lenger å skrive ut returetiketten selv!
Vi benytter Posten/Bring til returer, så pass på at du leverer pakken på et postkontor. Husk å ta vare på kvitteringen for innlevert retur.
Hvordan bytte:
Bytte av farge/størrelse er kostnadsfritt på VILLOID.
Når du melder inn din retur, huk av for “bytte” og skriv hvilken farge eller størrelse du ønsker å bytte til. Ved mangelfull informasjon om byttevare vil du få pengene tilbake. Dersom vi ikke har ønsket vare på lager ved behandlingstidspunktet for din retur vil du få pengene tilbake.
Ønsket vare sendes ut når din retur er behandlet, og om vi mot formodning ikke kan oppfylle ditt ønske vil du få fullt beløp tilbake for varen.
Vi anbefaler at du legger ny ordre framfor å registere bytte - for å sikre deg at varen ikke blir utsolgt før vi har mottatt din retur. Henvis da til det nye ordrenummeret når du registrerer din retur, slik at vi ser den nye bestillingen. Du får da fullt beløp tilbake for den returnerte varen.
Behandlingstid retur:
Beregn 14 normale virkedager på å behandle din retur, fra dagen du leverte inn forsendelsen. Vi behandler alle returer fortløpende, men en liten behandlingstid må påregnes. Transporten fra deg til oss kan variere, og om du ønsker å vite om din forsendelse er kvittert utlevert hos oss, kan du søke opp dette på bring.no med sporingsnummeret fra etiketten.
Du får kun en refusjonskvittering fra oss når din retur er ferdig prosessert. Om du ikke har fått din refusjonskvittering innen 14 normale virkedager må du gjerne kontakte oss for en oppdatert status.
Ønsker du å kontakte oss?
Vår kundeservice er åpen mandag - fredag, mellom 08.00 og 16.00. Vi vil alltid prioritere å svare raskt, og senest innen neste virkedag. Merk: I enkelte perioder kan det være ekstra stor pågang som kan gi noe forsinkelser.
Vi setter pris på om du alltid oppgir ditt ordrenummer når du kontakter oss.
Telefon:
Du kan også kontakte oss og våre leveringspartnere på Telefon:
For spørsmål rundt din levering med Helthjem: 400 64 009
For spørsmål rundt Porterbuddy-levering: 923 34 015
Øvrige spørsmål: 469 41 766