Velkommen til VILLOID - Norges største moteunivers på nett for kvinner. Utforsk din kreativitet, bli en stilpionerer og oppdag magiske plagg. Vårt mål er å få deg til å føle deg bra, og oppfordre norske jenter til å våge mer - våge å heie på seg selv, våge å heie på andre og våge å ta plass.

 

Våg å være VILLOID!

 

VILLOID-eventyret: Fashion og business – fra New York til Oslo

VILLOID-eventyret startet i New York i 2015. I byen som aldri sover – blant mektige skyskrapere og store drømmer, jobbet gründer, Jeanette Dyhre Kvisvik, for å få på plass en alliert til å ta eventyret videre. Hvilken høyaktuell fashionista med forretningssans ville være en god samarbeidspartner for å ta konseptet videre? Valget var enkelt. Alexa Chung. Det tok syv måneder med hardt arbeid før hun fikk på plass et møte med modellen.

– En kveld ringte plutselig agenten til Alexa. Hun fortalte at hun kunne møte meg på Soho Grand Hotel dagen etter. Jeg var da i Oslo, alenemor og med et barn på armen. Jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg, og kastet meg rundt og fikk booket det første flyet til New York, forteller Jeanette.

– Gjett om jeg var usikker på hva jeg skulle ha på meg i møte med en av verdens største moteikoner, ler hun. En klassisk problemstilling, som belyste viktigheten av konseptet. Moteikon fra New York eller gründer fra Greåker – alle kvinner liker å føle seg vel og klær gir selvtillit!

 

Avtalen med Alexa ble inngått nyttårsaften. Sammen utviklet duoen en unik shoppingapp der brukeren kunne sette sammen antrekk og kjøpe plaggene direkte fra brands i over 180 land. Appen ble en umiddelbar suksess og klatret raskt på topplistene – elsket av VOGUE, ELLE, Forbes og The Sunday Times. Apple kåret VILLOID til en av verdens beste shoppingapper i 2016 og 2017. I 2018 ble nettbutikken VILLOID lansert i Norge, bygget på de samme gode verdiene: at mote skal være inspirerende og inkluderende.

 

– Vi ønsker å inspirere norske jenter til å finne sin stil og sitt uttrykk, og oppfordre jenter til å våge mer, til å våge å bli sett og våge å ta plass. Vi heier på jenter som tør!

 

Siden 2018 har nettbutikken hatt stor vekst, og over 250 000 jenter har vært med på reisen.

 

– Nå gleder vi oss til fortsettelsen – mot målet om å bli destinasjon nummer én for norske jenter som elsker mote, og håper at vi på veien dit kan gjøre norske jenter litt mer modige, forteller Jeanette.

Bærekraft - VILLOID er kortreist shopping

Vi er en norsk nettbutikk med norsk lager. Vi leverer samme dag til kunder i Oslo og dagen etter alle andre steder i landet. Det å velge en norsk nettbutikk fremfor en utenlandsk, er bedre for miljøet, og raskere og tryggere for deg som kjøper.

Vi jobber hele tiden for å bli bedre på bærekraft, og bærekraftig emballasje og miljøvennlig transport er ikke nok alene. Vi ser hele tiden etter nye måte å jobbe mer bærekraftig på, og har nylig inngått et samarbeid med Fjong for utleie av klær som ikke blir solgt.

  • VILLOID.no er Norges største moteunivers på nett – et moteunivers skapt frem av kvinner, for kvinner. Vårt mål er å tilby kvinner det de vil ha og trenger. Vi har i dag 250 ulike merker hvorav 50 % er norske merker. VILLOID er kortreist shopping - en norsk nettbutikk med norsk lager, som leverer samme dag til kunder i Oslo og dagen etter alle andre steder i landet. Vi har en sterk stemme og bred synlighet i vår målgruppe som er kvinner mellom 25 og 55 år. Vårt VILLOID-community består av ca. 250 000 kvinner og vokser hver dag.
  • VILLOIDs visjon er å inspirere jenter til å våge mer. Vi brenner for at jenter skal våge mer og derfor arrangerte vi VILLOID-Prisen: Årets Kvinne 2024 torsdag 7. mars. Prisen gikk til operasjonssykepleier Hilde Vollan, en kvinne som har utført sitt virke med livet som innsats i Norwac-teamet i Gaza. Vi har en kvinnelig gründer, og leder Jeanette Dyhre Kvisvik og en ledergruppe med flere kvinner enn menn og vi er i dag ca. 50 ansatte. Villoid er et verdidrevet selskap og våre kjerneverdier er å sette kunden først, være modige, effektive, innovative og ansvarlige.