Kontakt oss
Trenger du hjelp? Våre fantastiske medarbeidere på Kundeservice står klare til å ta fatt i hva enn du måtte lure på. Sporing på levering, returer, refusjoner, kampanjer, produkter og merker, eller om det er noe helt annet: ta kontakt så hjelper vi deg så raskt vi kan!
Lurer du på noe rundt levering eller retur?
LEVERINGSINFORMASJON
VILLOID tilbyr flere fraktalternativer fra norske solide aktører. Vi ønsker å tilby markedets beste løsninger, og du kan dermed bestille med følgende:
PorterBuddy tilbyr samme-dags levering i Oslo og omegn, og leverer dagen etter i Stavanger, Oslo og Trondheim. Bestill alle hverdager før klokken 11.00 for å få din VILLOID-pakke levert direkte på døren!
Med Helthjem og Bring blir din pakke sendt normalt innen 24 timer etter bestilling, alle virkedager. Du kan velge om pakken skal bli levert på din dørmatte / postkasse eller til Postkontor / butikk. Spesielt dyre varer og varer som ikke er egnet til å levere på døren vil automatisk bli sortert til nærmeste Postkontor eller butikk.
Eierskap og risiko for varene overføres fra VILLOID til deg som kunde, når du harmottatt varene fra distributøren. Dersom du har samtykket til at distributørenkan levere varene utenfor døren din, har du mottatt varene når de er levertutenfor døren, og dette er bekreftet på distributørens sporingside. Etterkvittering bærer du risikoen dersom pakken er stjålet.
Når din ordre er pakket og sendt vil du motta en sendingsbekreftelse. Der vil det også ligge en sporingslink slik at du kan spore pakken på sin reise til deg.
Normal leveringstid med Helthjem og Posten Bring er ca. 2 - 5 virkedager etter at pakken har forlatt vårt lager, noe avhengig av bostedsadresse.
Om du trenger å kontakte en av våre transportører, finner du kontaktinformasjon her:
PorterBuddy: e-post til support@porterbuddy.com
Helthjem: https://helthjem.no/kontakt-oss
Posten Bring: https://www.bring.no/kundeservice/kontakt-oss
Om det har oppstått problemer under leveranse anbefaler vi deg å kontakte transportør direkte for å sikre hurtigere saksgang.
RETUR OG REKLAMASJON
Hos VILLOID.no har du 60 dagers bytterett, og 14 dagers åpent kjøp.
Fristene gjelder fra datoen du mottok din pakke, til dagen du leverer inn returen til Posten.
Returnerer
du varene innen 14 dager fra du mottok pakken vil du få igjen pengene. Hvis du returnerer varene mellom 14
og 60 dager fra du mottok pakken vil du få en tilgodelapp som kan brukes i vår nettbutikk.
Varer mottatt med eventuelle mangel eller skader må meldes i fra om innenfor to uker fra varen er mottatt.
Vi tar kun imot produkter som er i ny tilstand, det vil si at produktet må fremstå som nytt. Lukt, flekker, slitasje og andre mangler som gjør at produktet ikke lenger er å anse som nytt, vil medføre at vi ikke kan godkjenne returen.
Alle originale merkelapper må være intakte og være festet slik du mottok produktet.
Produkter sendt i original eske må returneres med esken. Det skal ikke skrives eller teipes direkte på esken. Alle produkter (og esker) skal pakkes forsvarlig inn i egnet emballasje, slik at plagg og eske er beskyttet under transporten tilbake til oss.
Undertøy, strømpebukser, badetøy og øredobber kan kun returneres om forseglingen ikke har vært brutt. Munnbind kan ikke returneres av hygieniske årsaker.
Har du sendt et produkt i retur som vi dessverre ikke kan godkjenne, vil produktet bli returnert til deg. Vi godkjenner kun returer som returneres i tråd med våre returvilkår.
Returnerer du et produkt til oss trekkes kun kostnader tilknyttet frakten. Summen på 69,- kr blir trukket fra totalsummen som refunderes når din retur er ferdig prosessert.
Det er kun returnerte produkter som blir refundert. Dersom du betalte frakt da du bestilte blir ikke dette beløpet refundert.
Det er kostnadsfritt å bytte størrelse hos oss. Bytter du størrelse vil du altså slippe å bli trukket 69,- i frakt når du returnerer.
Om du beholder minimum ett produkt fra din ordre, vil din retur kun koste NOK 39,-.
Purre- og forsinkelsesgebyr utstedt av Klarna grunnet manglende innbetaling må dekkes av kunde. VILLOID
står ikke ansvarlig for åpne fakturaer, og vi anbefaler deg å pause din faktura om et produkt skal
returneres.
Alle returer og reklamasjoner må registreres digitalt på villoid.no/retur. På selve innmeldingssiden skrives ditt ordrenummer inn (NB! uten # eller O). Ditt ordrenummer er på seks siffer, og står i ordrebekreftelsen du har mottatt på epost.
Du må bruke samme e-postadresse til å registrere din retur, som da du bestilte.
I neste steg ser du produktene i din ordre, her velger du hvilke produkter som sendes i retur eller reklamasjon, og velger årsaken som passer best.
Når din retur er ferdig registrert, vil du motta en e-post fra oss som bekrefter at din retur er meldt inn. Obs! Denne e-posten kan dessverre havne i din søppelpost / spam folder. Om du ikke mottar e-posten umiddelbart etter registrering bør du derfor sjekke om den har havnet der før du tar kontakt med kundeservice.
Når du har meldt returen eller reklamasjonen digitalt må du sende den tilbake til oss: Returen din vil bli sendt med Helthjem eller Bring, litt avhengig av hvor du bor og hva du sender tilbake.
Retur hjemmefra med Helthjem:
Du vil selv kunne velge tidspunkt hvor budet skal hente pakken hjemme hos deg. En kode du mottar må skrives tydelig på pakken, og deretter legger du ut pakken i din postkasse eller dørmatte. Budet henter den og vipps så er den på vei til oss.
Retur med Bring via Postkontor:
Her vil du motta en QR-kode på epost. Vis denne QR-koden på et av Postens innleveringssteder, så skanner de den rett fra din telefon og sender pakken til oss. Du trenger ikke skrive ut returetiketten selv. Merk at hver-QR kode er unik og kan kun benyttes 1 gang: Hvis du skal returnere flere pakker fra samme ordre, ta kontakt med kundeservice.
Start returprosessen her: villoid.no/retur.
Ved reklamasjon: Fyll inn dette skjemaet og legg det inn i pakken som sendes tilbake til oss. Ved reklamasjon må vi gjøre en vurdering av feilen, og i noen tilfeller sende reklamasjonen videre til vurdering hos leverandøren. Vi streber etter å behandle din reklamasjon innen kort tid.
Vi benytter Posten/Bring til returer, så pass på at du leverer pakken på et postkontor eller Post i Butikk. Vi gjør oppmerksom på at vår returordning må benyttes for at din pakke er forsikret av oss ved et eventuelt tap. Om pakken sendes i egen regi står vi ikke ansvarlige om pakken ikke kommer frem til oss. Husk å ta vare på kvitteringen for innlevert retur.
Bytte av størrelse er kostnadsfritt på VILLOID.
- Legg inn en ny bestilling på villoid.no med varen i ønsket størrelse.
- Når du melder inn din bytte på villoid.no/retur, huk av for “bytte” og henvis til det nye ordrenummeret i skjemaet, slik at vi ser den nye bestillingen. Du får da fullt beløp tilbake for den returnerte varen.
- Dersom prisen er høyere enn opprinnelig ordre, send oss en mail på hei@villoid.no så refunderer vi mellomlegget.
Beregn 14 normale virkedager på å behandle din retur, fra dagen du leverte inn forsendelsen. Vi behandler alle returer fortløpende, men en liten behandlingstid må påregnes. Transporten fra deg til oss kan variere, og om du ønsker å vite om din forsendelse er kvittert utlevert hos oss, kan du søke opp dette på bring.no med sporingsnummeret fra etiketten.
Du får kun en refusjonskvittering fra oss når din retur er ferdig prosessert. Om du ikke har fått din
refusjonskvittering innen 14 normale virkedager må du gjerne kontakte oss for en oppdatert status.
Ønsker du å kontakte oss?
Vår kundeservice er åpen mandag - fredag, mellom 08.00 og 16.00. Vi vil alltid prioritere å svare raskt, og senest innen to virkedager.
Merk: I enkelte perioder kan det være ekstra stor pågang som kan gi noe forsinkelser.
Vi setter pris på om du alltid oppgir ditt ordrenummer når du kontakter oss.
Telefon:
Spørsmål om levering eller retur:
- For spørsmål rundt din levering med Helthjem: 400 64 009
- For spørsmål rundt din Posten Bring-levering: 04045
- For spørsmål rundt Porterbuddy-levering: 923 34 015
- Øvrige spørsmål til VILLOID: Gjerne send oss en epost til hei@villoid.no så hjelper vi deg.